מהו שיווק אורגני ולמה צריך אותו בכלל

-

המטרה של שיווק אורגני: להביא אנשים לרכוש מאיתנו על ידי אספקת תוכן ענייני ומסקרן במקום פרסום ישיר.

אסטרטגיה שיווקית אורגנית מייצרת תנועה לעסק שלנו באופן טבעי לאורך זמן ולא באמצעות פרסום בתשלום. כל מה שלא נוציא עליו כסף באופן ישיר, כמו פוסטים בבלוג, מאמרים, פוסטים בפייסבוק או ניוזלטר הם חלק ממטרת השיווק האורגני.

חשוב להדגיש כי המונח “שיווק אורגני” אינו אומר שלא תוציאו כסף בכלל. אתם עדיין תשקיעו באסטרטגיה השיווקית שלכם, באתרי דיוור וכד’, אבל אתם לא תשלמו כדי “להגביר” את נוכחות הפוסט הספציפי עצמו.

אז מה הטעם בשיווק אורגני?

אסטרטגיה אורגנית מביאה לקוחות לעסק באופן טבעי לאורך זמן. במקום לפרסם ישירות לקהל היעד שלנו, אנחנו נדאג ליצור עבורם את המידע שהם מחפשים וניתן להם ערך, והרבה. התהליך הזה מכונה גם שיווק באמצעות תוכן.

עם זאת, בשיווק האורגני אין מסלול מהיר לתוצאות. יישום אסטרטגיה שיווקית אורגנית לא יגביר את התנועה לאתר או לדף הפייסבוק שלנו בן לילה. זה יכול לקחת חודשים ולפעמים אפילו שנים. אבל ברגע שזה יתחיל לרוץ נקבל אותה לאורך זמן. שיווק אורגני יעיל יצור מקורות תנועה קבועים לעמוד הפייסבוק או לאתר. מדובר במקורות כמו בלוגים שיעלו באמצעות חיפוש, פוסט אורח, עדכונים במדיה החברתית שמקשרים לאתר ועוד.

בניית אסטרטגיית השיווק האורגנית

אסטרטגיה שיווקית אורגנית “משכנעת” בעצם מנועי חיפוש שהאתר שלנו רלוונטי למה שהקהל שלנו מחפש. זו הסיבה שאסטרטגיות כאלה לוקחות זמן.
תזכרו, אנחנו מנסים לבנות מקורות תנועה קבועים שיעזרו להפוך גולשים/עוקבים ללקוחות פוטנציאליים.

איך נראים המקורות האלה?

1. תוכן ונכסים אחרים שמתארחים באתר שלנו. באופן אידיאלי, הם יופיעו בתוצאות של מנועי החיפוש כאשר אנשים יחפשו בגוגל מונח קשור.

2. תוכן שיופיע באתר של משפיע או בכל אתר אחר, הוא דרך נוספת להביא את התוכן שלנו לקהל רחב יותר. אל תשכחו לקשר חזרה לתוכן שלכם.

3. פוסטים ברשתות החברתיות עם קישור לאתר יישאר חי ללא הגבלת זמן, ויביא תנועה חדשה לאתר.

4. שליחת ניוזלטר בעל ערך ללקוחות רלוונטיים.

ושוב, יש לקחת בחשבון שפוסט יחיד לא יעשה הרבה כדי להגביר את התנועה. שיווק אורגני עובד  כמו ריצה למרחקים ארוכים ונבנה לאט לאט. יתכן שתראו רווחי תנועה קטנים בהתחלה, אבל ההוצאות יפחתו ככל שהתנועה תגדל עם הזמן.

בואו נתחיל ליצור את האסטרטגיה החדשה:

ניתוח הרגלי התנועה של קהל היעד
איך קהל היעד שלנו מגלה עסק כמו שלנו? 
אולי מדובר בקהל שמסתמך על ביקורות, אולי על קריאת פרסומים בתעשייה או חיפוש בגוגל ואולי בכלל מדובר במעקב אחרי משפיענים ברשתות החברתיות או מעקב אחרי האשטגים.
ברגע שנוכל לענות על השאלה הזו, נפרסם את סוג התוכן שהקהל שלנו מחפש ואיפה שהוא מחפש.

בניית ספריית התוכן של האתר
צריך להקפיד ולא להזניח את האתר לטובת קישורים חיצוניים. אחרי הכול, אנשים שילחצו על הקישורים בציפייה למצוא מידע איכותי, יתאכזבו כשהם לא ימצאו אותו. אתר שיש בו מעט או ללא תוכן יוריד משמעותית במכירות.

גיוון הוא תבלין החיים, ולכן תשתדלו לא להיצמד לסוג תוכן אחד. פוסטים בבלוג הם חשובים, אבל אל תשכחו להוסיף סרטונים או מתנות להורדה.

ביצוע אופטימיזציה לאתר לחיפוש אורגני
אופטימיזציה למנועי חיפוש מסייעת לדירוג גבוה יותר בכל האתר ולא רק בתוכן, מה שמוביל לגידול בתנועה האורגנית. הנה כמה טיפים:

ודאו שלכל דף יש מטא נתונים: זה עוזר למנועי החיפוש להבין במה האתר עוסק.
תכללו תגי כותרת עם מילות המפתח הרלוונטיות ביותר, תגי תמונה עם מאפייני alt ותיאור העמוד.
ואל תשכחו עיצוב מותאם לנייד – מדובר בפונקציונליות שצריכה להיות בראש סדר העדיפויות.

שימוש בשיווק ברשתות חברתיות
אם יש לכם תוכן נהדר באתר שלדעתכם יעזור להגביר את התנועה, שתפו אותו ברשתות החברתיות.

חשוב לזכור:
בחירת הפלטפורמה: איפה קהל היעד שלכם, ואיזה אתר יכול להביא לכם הכי הרבה תנועה?
לכל אחת מהרשתות החברתיות יש את היתרונות שלה.

סוג פוסט: אילו סוגי פוסטים הם הטובים ביותר להביא קוראים לאתר? מעורבות או תנועה ישירה.

קישורים: קישור כל פוסט חדש בבלוג גם לפלטפורמות החברתיות.

לוח זמנים: באיזו שעה אנשים הכי פעילים ברשתות החברתיות?

רוצים לשווק בתשלום? אל תשכחו את התוכן האורגני. אם לקוח פוטנציאלי ילחץ על מודעה בתשלום שתוביל לאתר שלכם, ושם הוא יגלה שהוא חסר תוכן, הוא יעזוב וההשקעה שלכם תהיה לחינם.

ומה לגבי שיווק בתשלום?

פרסום תשלום במדיה החברתית עובד באופן דומה לאתרים כמו גוגל, אך הוא מבוסס פחות על שאילתות חיפוש ויותר על פרופילים חברתיים. אם, למשל, הצטרפתי להרבה קבוצות פייסבוק בנושא טיפוח, סביר להניח שאראה מודעה בנושא גם בפיד שלי.

פרסום ממומן עולה כסף אבל עובד מהר, ולכן מדובר בדרך טובה כדי לתת פוש מידי לעסק. אבל ברגע שהתשלום ייפסק גם הפוש ייפסק, ולכן כדאי לוודא שיש לכם מספיק תוכן אורגני.

איזו אסטרטגיה עדיפה: אורגנית או בתשלום?

אם תגובת הבטן שלכם לשאלה הזו היא, “שניהם”, אתם צודקים לחלוטין. אסטרטגיות שיווק בתשלום ושיווק אורגני פועלות בצורה הטובה ביותר כשמשתמשים בהן יחד. הראשון מגדיל את התנועה בטווח הקצר והשני לאורך זמן.

רוב הסיכויים שאתם כבר עוסקים בשיווק אורגני גם אם אינכם חושבים כך, אבל הבנת המונח ויצירת אסטרטגיה שתענה על צרכי המותג שלכם תהפוך אותו למוצלח יותר.

מכירים אתרים, בלוגים או עמודי פייסבוק שעושים שיווק אורגני נהדר? ספרו לי בתגובות.

אני מזמינה אתכם להציץ גם בפוסט על כתיבה שיווקית בפייסבוק 

וכמו תמיד בואו לבקר בעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *