החשיבות של עיצוב ומיתוג אתרים

-

בדיוק כמו הזהות האישית שלנו, זהות המותג היא זו שמבדילה בינינו לבין כולם, והאתר שלנו מספק לנו הזדמנות ענקית לשתף אותה!

רגע לפני שנעבור על הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון כשאתם עומדים לפני בנייה, עיצוב ומיתוג אתר, בואו נחדד את ההבדל בין מותג למיתוג.

מותג – האופן שבו החברה שלך נתפסת בעיני כולם.
מיתוג – האופן השיווקי הכרוך בעיצוב המותג ואוסף כל האלמנטים הוויזואליים שמציגים את התמונה הנכונה ללקוח.

אחד המקומות הראשונים אליהם מגיעים הצרכנים כשהם מחפשים תשובות הוא האינטרנט (בימינו בעיקר גוגל). לכן חיוני שהאתר שלנו יופיע שם כדי להראות מי אנחנו וכדי להעביר את המסר הנכון. כמובן, שהאתר שלנו צריך להתאים לזהות המותג שלנו ולהיפך.

כדי ליצור בידול ממותגים אחרים אנחנו ממליצים על עיצוב אתר מותאם אישית ולא על תבנית אתר רגילה. מעבר לבידול, אתר מותאם אישית יכול להבטיח שאתם מייצגים במדויק את כל מה שיש לכם להציע.

עם זאת, בין אם אתם משתמשים באתר מותאם אישית ובין אם בתבנית שרכשתם, עדיין יש כמה דברים שניתן לעשות כדי להציג את זהות המותג שלכם בצורה הטובה ביותר:

תבחרו את התמונות הנכונות
מצאו תמונות שמשדרות את הרגש של המותג שלכם והימנעו מתמונות גנריות.
אם אתם יכולים להרשות לעצמכם תמונות תדמית וצילומי אווירה ייחודיים של צלם/ת, זה בכלל יכול להיות נהדר. יצירת תמונות משלכם תאפשר לכם לבחור את הצבעים הנכונים, שמותאמים למותג שלכם, ותוכל להעביר את הערכים עליהם מושתתת החברה.

טיפ: שימוש בצבע המותג באתר יוצר הזדהות עם המותג. על תשכחו להתייחס לזה.

תהפכו את הלוגו שלכם לכוכב
הלוגו משמש כפנים של המותג שלכם ולכן גם לו מגיע במה (אם כי הוא רק חלק מהסיפור). יש לוודא שהוא מספיק בולט או מוזכר, ויכול להיות גם באלמנטים שונים בתמהיל האתר.

טיפ: הגולשים צריכים להיות מסוגלים לראות את הלוגו ולזהות מיד במי מדובר.
נייקי, מקדונלדס ואפל הן דוגמאות נהדרות למיתוג וכיצד עיצוב לוגו פשוט יכול להיות כל כך חזק.

תדגישו קריאה לפעולה
אנשים רבים ממעיטים בחשיבות עידוד הגולש לפעולה נוספת באתר. הדגשת קריאה לפעולה בכל עמוד יכולה לייצר כמות עצומה של לידים, אבל בדיוק כמו הלוגו, עליכם לוודא שהם לא עמוסים מדי. תשתמשו בצבעים, גופנים וצורות שתואמים את המותג שלכם, אבל כאלו שיהיו מספיק בולטים משאר הדף ויתפסו את העין.

טיפ: קריאה לפעולה לא חייבת להיות רק “קנה עכשיו” או “הזמן כאן”. קריאה לפעולה יכולה להיות “רכה” ומזמינה יותר כמו לדוגמה “למידע נוסף” או “תן לנו לעזור לך”.

השראה או העתקה
לא פעם ולא פעמיים פנו אלי לקוחות שהצביעו על אתרים של מתחרים וביקשו אתר דומה. אתר זהה לאתר מתחרה יכול להזיק למותג שלך מכיוון שהוא מוריד את הייחודיות שייתכן ובניתם באמצעות המיתוג שלכם. העתקה ממתחרה פירושה בעצם שאתם תומכים (מבלי לשים לב) במותג שלהם במקום במותג שלכם.

טיפ: כשאתם רוצים לקבל השראה נסו להתרחק מאתרים מהתחום שלכם. תסתכלו על אתרים אקראיים שאף פעם לא חשבתם עליהם קודם, אלה עשויים לעורר אתכם יותר מאשר המתחרים שלכם.

 

לעולם אל תמעיטו בחשיבות של מיתוג האתר שלכם וכיצד הוא יכול להמיר משתמשים ללקוחות

עם הזמן, אותם לקוחות יהפכו גם לעוקבים נאמנים של המותג שלכם. תזכרו שאתר טוב ומעוצב היטב אמור להיות מאוורר ולא להיראות כמו שדה מוקשים עמוס במידע, תמונות וקריאות לפעולה מכל עבר. על האתר להעביר בבירור את ערכי הליבה שלכם ולאפשר ללקוחות ליצור קשר ברמה הרגשית, ולעודד אותם לבצע את הקליק נכסף.

אם עדיין אין לכם אתר משלכם או אם אתם מרגישים שאתם לא ממקסמים את הפוטנציאל של האתר שלכם, תיכנסו לכאן, צרו אתנו קשר בטלפון 052-2313856 או צרו קשר כאן

 

חשוב לזכור:

אתר הוא כמו חלון ראווה שמאפשר הצצה לעולם העסקי שלנו. עיצוב אתרים טוב לא רק מושך את הלקוח הפוטנציאלי אלא גם גורם לו לקנות.
אסטרטגיית מיתוג חזקה מביאה לנוכחות חזקה ברשת והיא אחת מההיבטים הרבים שמובילים להצלחה. 
המותג הוא כל החבילה, האתר הוא האריזה של אותה חבילה. לכן, אפילו הכניסה צריכה להיות בגדר חוויה. אתר אחד יכול לגרום לנו להרגיש כמו במכולת ואילו השני בחנות של אפל.
בקיצור, עיצוב ומיתוג אתרים טובים הם דרישה בסיסית. זה פשוט מראה שאכפת לכם.

מוזמנים להציץ באתר של פליפר לדוגמה או באתרים נוספים בעמוד הזה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *