5 משימות לשיווק דיגיטלי

-

שיווק העסק הוא משהו שצריך לעשות באופן עקבי. אם אתם רוצים להמשיך להגיע לקהלים חדשים/לגידול הבא שלכם/לקבל יותר לקוחות – אתם צריכים “להגיש” את העסק שלכם ללקוחות הפוטנציאליים. על אחת כמה וכמה בשיווק הדיגיטלי

אם אתם רוצים לבנות מותג חזק, שיווק צריך להיות הבסיס שלכם. אלו חלק מהשאלות הנפוצות ביותר שאני שומעת מבעלי עסקים: כיצד ניתן לשווק את העסק שלי?
מה הכי חשוב ובמה אני צריך להתמקד?
מה יביא לי את התוצאות הכי גדולות?
אני לא יכולה לענות על כל השאלות, אבל אני יכולה לכוון אתכם למשימות שכדאי לעשות לפני בחירת כלי ההפצה. כל זאת כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר עבור העסק שלכם.
לפניכם 5 משימות שיווק מומלצות, שאני עובדת לפיהם:

1. תכנון

הוא אמנם החלק של לפני השיווק, אבל מדובר בחלק חיוני מאוד ואסור להתעלם ממנו. ברגע שיש תכנית,  פעולת השיווק קלה הרבה יותר. אל תשכחו – אתם צריכים לדעת לאן אתם הולכים לפני שאתם מגיעים לשם! (בדיוק כמו להשתמש במפה לפני טיול). תתחילו בתכנון המטרות שלכם לחודש. תהיו ספציפיים ותציינו מה אתם רוצים להשיג.
לדוגמה, מטרת העל: השקת מוצר, שירות או תכנית.

אפשרויות השיווק:
* לקבל X עוקבים חדשים בפייסבוק
* ליצור מסע פרסום חדש שיקדם את קו המוצרים החדש
* לעצב מיתוג חדש עבור נקודות המגע של הלקוחות הפוטנציאלים
* להגדיל את רשימת תפוצת הניוזלטר ב – 25%
* ליצור X מבקרים ייחודיים באתר
* לקבל X לקוחות חדשים משלמים
* ליצור קידום ממומן לפני חג (יום האהבה, יום המשפחה, פסח)
* לארגן יום לקוחות כדי לקבל הפניות מלקוחות קיימים
* יצירת עמוד נחיתה ספציפי
* וכך הלאה.
לאחר שהכנתם את הרשימה, זה הזמן להתמקד ב – 1-2 מטרות עיקריות (בעיקר על מנת להישאר על המסלול ולא להתפזר) לאחר צמצום היעדים, הגיע זמן התכנון שיתרכז סביב המטרות העיקריות:
לדוגמה, אם בחרנו במטרה 1 והיא: לקבל 100 עוקבים חדשים בפייסבוק, תכנית השיווק הדיגיטלי אמורה להיראות כך:
* שיתוף של give away בפייסבוק
* בקשה מהחברים בפייסבוק לאהוב את הדף ולשתף אותו.
* שליחת אימייל לרשימת התפוצה על מנת לעודד את הקוראים לעקוב אחריכם ולשתף את החברים שלהם.
* הפעלת קידום ממומן (מודעת פייסבוק)

כאן תוכלו להוריד מפת תכנון חודשי שתעזור לכם בשיווק העסק

2. מדיה חברתית

המדיה חברתית הפכה לכלי פנומנאלי עבור בעלי עסקים בכדי ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם. תהיו שם, תהיו עקביים ותספקו תוכן. (לא מוצאים זמן או אין לכם את היכולת, תדברו איתי, אבל אל תוותרו). 
אל תשכחו את כלל האצבע: 80/20. – 80% מהפרסום יהיה תוכן בעל ערך עבור הקהל שלכם ו – 20% יהיה תוכן שיווקי, שיקדם את העסק שלכם.

היכנסו לעמוד הפייסבוק שלי למידע וטיפים נוספים

3. פרסום ממומן

קדמו את תכנית המטרה גם בקידום ממומן. בפייסבוק, באינסטגרם ואפילו בפינטרסט. כך תגיעו לקהל גדול יותר.

4. שיווק דיגיטלי באמצעות מייל – ניוזלטר

את הצעד הראשון הלקוח הפוטנציאלי כבר עשה ונרשם לרשימת התפוצה שלכם. מדובר בלקוח “חם” יחסית. הוא כבר נתקל בעשייה שלכם, אהב את מה שאתם עושים והחליט להירשם לרשימת התפוצה שלכם, אולי אפילו רק בכדי להישאר מעודכן. תנו ללקוחות הפוטנציאלים איזה שהוא תמריץ בתמורה וצרו הזדמנויות חדשות.

5. בסוף החודש אל תשכחו לבצע סטטיסטיקה

תסתכלו על המספרים ותבחנו מה נעשה במשך 30 הימים האחרונים ומה התוצאות שלכם. האם היו מכירות, כמה לקוחות חדשים, האם הייתה תנועה באתר, כמה מנויים חדשים נרשמו לניוזלטר, מהם תוצאות הקידום הממומן, האם עלהמספר העוקבים ברשת ועוד. אל תשכחו לכתוב את המספרים ולבדוק האם הם ענו על המטרות והיעדים? מה עבד ומה לא.
בהתבסס על תוצאות אלו, במה תרצו להתמקד בחודש הבא? נכון, זה לא תמיד החלק המהנה בשיווק, אבל זה בהחלט ייתן לכם הרבה מידע בכדי לקבל את ההחלטות הבאות בעסק שלכם.
יצא ארוך, אבל אם הגעתם עד כאן אני מאמינה שתצאו עם משהו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *