גרי וויינרצ’וק אמר את זה הכי טוב:
“התוכן שלך צריך להיות כמו סדרת נטפליקס ולגרום לאנשים לרצות לראות את הפרק הבא”
תחשבו על זה רגע
כמה פעמים אמרתם לעצמכם “רק עוד פרק אחד ואלך לישון” ופתאום השעה שלוש בלילה?
מה יש בסדרות האלו שגורם לנו להתמכר, מחזיק אותנו מרותקים למסך ו”דואג” שנלחץ על המשך צפייה בלי לחשוב פעמיים?
הסיבה לכך פשוטה:
דמויות שאנחנו נקשרים אליהן;
קונפליקטים מסקרנים;
עלילה שנראית אמיתית;
ורגעי שיא שמגבירים את המתח.
עכשיו, תחשבו על התוכן שלכם.
האם הוא כזה שגורם לאנשים להמשיך לקרוא? לחכות לפוסט הבא? לחזור אליכם שוב ושוב?
אם לא, הגיע הזמן שתשנו את התסריט.
אבל איך הופכים תוכן כתוב לסדרה ממכרת?
1. תנו לקוראים דמויות להתחבר אליהן
בין אם זו הדמות שלכם או סיפורים של לקוחות – אנשים מתחברים לאנשים.
אל תכתבו פוסט “יבש”, תכניסו לתוכן שלכם רגשות, חוויות ורגעים אמיתיים.
2. תשאירו אותם עם מתח וציפייה
בסדרות טובות תמיד יש קליפהנגר – אותו רגע שגורם לנו לחכות לפרק הבא.
בתוכן שלכם, זה יכול להיות:
- סיום מסקרן שמותיר את הקוראים עם שאלה
- פתיח שמזמין אותם לחשוב
- סדרת פוסטים שמתחברת זה לזה
3. תספרו סיפור, לא רק עובדות
במקום להסביר למה המידע שלכם חשוב, תראו את זה דרך הסיפור שלכם.
סיפורים יוצרים חיבור רגשי ומגבירים מעורבות.
4. תתכננו את התוכן קדימה, כמו עונה של סדרה
יוצרי הסדרות לא מצלמים אף סדרה בלי תכנון, כך גם התוכן שלכם צריך להיות בעל קו עלילתי ברור.
אם אתם רוצים שהקהל שלכם ירגיש חלק מהמסע, תתכננו את התוכן שלכם כך שתמיד תהיה להם סיבה לחזור.
האם התוכן שלכם יגרום לקוראים ללחוץ על “המשך צפייה”?
בפעם הבאה שאתם כותבים פוסט, תשאלו את עצמכם:
✅ זה משהו שאנשים ירצו להמשיך לקרוא?
✅ האם השארתי להם סיבה לחזור?
✅ יש כאן משהו שיגרום להם ללחוץ על “המשך צפייה” בתוכן שלי?
כי תוכן טוב הוא לא רק מידע, הוא חוויה. והוא חייב לגרום לקהל שלכם לרצות עוד.
אז מה דעתכם? איזה תוכן גרם לכם פעם להגיד “אני רוצה לקרוא עוד?”
כאן תוכלו לקרוא איך אפשר ליצור קליפהנגר וכאן על איך תגרמו לקוראים להרגיש ולהתחבר לסיפור שלכם. וכמו תמיד, אני מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים