איך למכור יותר בעזרת סיווג חכם?

-

יתרונות VS תכונות

מחקר מדעי, שיצא בפברואר האחרון, מגלה שסיווג מוצרים לפי היתרונות שלהם יכול להגדיל את המכירות בעשרות אחוזים מאשר כשהם מסווגים לפי התכונות שלהם.
בואו נראה איך אנחנו יכולים למכור יותר

 

במקום לסווג את המוצרים לפי תכונות כמו טעם, צבע וכדומה, אנשי המחקר מיינו את המוצרים לפי יתרונות, ואלו התוצאות שהם קיבלו:

מכירות היוגורט גדלו ב-49% כשהוא סווג לפי יתרונות בריאותיים.
מכירות הממרחים גדלו ב-57.5% כשהם סווגו לפי יתרונות תזונתיים.
מכירות התה גדלו ב-17.5% כשהוא סווג לפי יתרונות כמו שינה טובה יותר או עיכול טוב יותר.
מכירות חטיפי תזונה גדלו ב-10.9% כשהם סווגו לפי יתרונות כמו אנרגיה או ירידה במשקל.

למה זה עובד?
כשאנחנו מבינים בצורה ברורה איך מוצר מסוים עונה על הצרכים שלנו, קל לנו יותר לראות את עצמנו משתמשים בו. וככל שהקטגוריות מדויקות יותר, כך המוצר הופך לאטרקטיבי יותר.

אמנם המחקר הזה בדק רק מוצרי מזון, אבל השיטה הזו יכולה לעבוד בצורה מצוינת גם עבור מי שמוכר שירותים. כמו במוצרים, גם בשירותים הלקוחות מחפשים ערך מוסף ופתרון לצרכים שלהם. כששירותים מסווגים לפי היתרונות שהם מספקים, הלקוחות יכולים להבין במהירות איך השירות יכול לעזור להם, מה שמקל עליהם לבחור ולהתחבר לשירות המוצע.

יתרונות מוצרים

רוצים לדעת איך ניתן ליישם את זה בשירותים שלכם?

  1. תזהו את היתרונות המרכזיים של כל שירות: לדוגמה, אם אתם מציעים שירותי ייעוץ עסקי, תוכלו להדגיש יתרונות כמו “שיפור רווחיות”, “ייעול תהליכים” או “בניית אסטרטגיה מנצחת”.

  2. תמיינו את השירותים לפי היתרונות שהם מספקים: במקום להציג רשימה ארוכה של שירותים כלליים, תיצרו קטגוריות שמדברות על הערך המוסף ללקוח. לדוגמה, במקום “שירותי שיווק דיגיטלי” תכתבו “הגדלת נוכחות ברשת”, “שיפור יחסי המרה” או “ניהול קמפיינים אפקטיבי”.

  3. תהיו ספציפיים וברורים: הלקוחות שלכם צריכים לדעת בדיוק איך השירות שלכם עונה על הצרכים שלהם. תהיו מפורטים ומדויקים ככל האפשר כדי שהיתרון יהיה ברור ומוחשי.

     

    לפניכם 2 דוגמאות נוספות ליישום, האחת של תזונאית והשנייה של מעצבת פנים:

     

    במקום להציג שירותי תזונה כלליים, ניתן לסווג את השירותים לפי היתרונות שהם מספקים:

    1. שיפור הבריאות הכללית:

       – בניית תפריט תזונתי מותאם אישית לשיפור בריאות הלב.
       – ייעוץ תזונתי לאיזון רמות סוכר בדם.

    1. ירידה במשקל:

       – תכנית לירידה במשקל באופן בריא ומאוזן.
       – תמיכה וליווי אישי בתהליך ההרזיה.

    1. תזונה לספורטאים:

       – תפריט תזונתי מותאם אישית לשיפור ביצועים ספורטיביים.
    – ייעוץ תזונתי להגדלת מסת שריר ושיפור ההתאוששות.

    1. תזונה לילדים ולנוער:

       – תזונה מותאמת לילדים לשיפור גדילה והתפתחות בצורה מיטבית.
       – ייעוץ להורים לשיפור תזונת הילדים והנוער.

     

    בואו נעבור לשירותי עיצוב פנים ונראה איך נוכל לסווג את השירותים לפי היתרונות שהם מספקים:

    1. שיפור האווירה בבית:

       – עיצוב סלון וחלל מגורים ליצירת אווירה חמה ומזמינה.
       – עיצוב חדרי שינה למיקסום נוחות ורוגע.

    1. אופטימיזציה של חלל עבודה:

       – עיצוב משרדים להגדלת הפרודוקטיביות והיצירתיות.
       – עיצוב חללי עבודה ביתיים לאיזון בין עבודה ומנוחה.

    1. שדרוג דירות להשכרה:

       – עיצוב דירות לשיפור האטרקטיביות מול שוכרים פוטנציאליים.
       – ייעוץ לעיצוב חסכוני שמשדרג את הדירה בתקציב מוגבל.

    1. תכנון ועיצוב לפי צרכים מיוחדים:

       – עיצוב מותאם למשפחות עם ילדים קטנים.
       – עיצוב ידידותי לנגישות ולצרכים מיוחדים.

     

    ואם נסכם, אז סיווג שירותים לפי היתרונות שהם מספקים יכול להפוך את התקשורת עם הלקוחות ליעילה וברורה יותר, להגדיל את האטרקטיביות של השירותים ולהוביל לעלייה במכירות. תנסו מקסימום תצליחו

כאן תוכלו לקרוא איך ליצור תחושת ציפייה להמשך אצל הקורא וכאן על מה הופך משפט פתיחה למוצלח. וכמו תמיד, אני מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *