לתהליך שיווקי נדרש זמן כדי להניב תוצאות ועבודה ברבעונים מקלה על העבודה ועוזרת לנו לכמת את התוצאות של עבודת השיווק שלנו, ובהתאם להסיק מסקנות.
החלוקה לרבעונים תעזור לכם לתכנן את האסטרטגיה השיווקית שלכם גם לפי עונות השנה וגם לפי תקופות השיא (אירועים מיוחדים) של העסק שלכם.
מומלץ שפעילות השיא של השיווק שלכם תהיה בחודש האחרון של הרבעון.
את תכנון הרבעון כדאי לבצע בחודש הראשון של הרבעון הקודם.
הפוסט הזה מוקדש כולו לחודשים אוקטובר-דצמבר.
אוקטובר – צבעי סתיו, מזג האוויר מתקרר והעצים משירים את עליהם.
נובמבר – חורף, גשם – צבעיים חורפיים, איפור חורפי, אופנת חורף, כירבוליות, טיפוח עמוק , אוכל מחמם.
דצמבר – חנוכה (השנה הוא מתחיל כבר בסוף נובמבר), סיכום שנתי, סוף השנה האזרחית.
צרו טבלה וציינו בה את האירועים החשובים בחודשים אלו, אירועים חשובים שהיו לכם בעסק מאז ועד היום (בחודשים אלו) ואירועים חשובים שתרצו ליצור השנה.
טיפ:
דברו עם הלקוחות שלכם ותבדקו איתם איך מתנהלים אצלם חודשים אלו, מה הם מתכננים לעשות ומה מפריע להם. אם תקשיבו ללקוחות שלכם, תוכלו ללמוד מה הם צריכים ובהתאם תוכלו לצפות את הרבעון שלכם, לעבוד לפי אסטרטגיה שיווקית מסודרת ולתכנן מראש יעדים שתציבו לעצמכם.
טיפ:
ציינו מה הם המטרות שלכם ומה הם יעדי המכירה שלכם ותתחילו לתכנן את המהלך השיווקי שלכם עפ”י משימות יומיות/שבועיות. תכננו מראש השקות, שירותים ומוצרים לרבעון הקרוב.
בחרו את הפלטפורמות והכלים השיווקיים שלכם בהתאם לאסטרטגייה השיווקית שלכם
את המשפט “עם לייקים אי אפשר ללכת למכולת” אני בטוחה שתשמעו עוד הרבה. לכן, אני ממליצה לזכור, שהשימוש בפלטפורמות נועד לשרת את המטרות שלכם ולא להפך. הגדירו היטב את קהל היעד שלכם ותהיו ממוקדים בפלטפורמות שמתאימות לכם וללקוחות הפוטנציאלים שלכם.
לפניכם רשימה של כלים שיווקיים בהם תוכלו להשתמש:
רשתות חברתיות
בלוג
אתר/דף נחיתה
סרטוני וידאו
שת”פים
נקודות מכירה
סדנאות והרצאות
ניוזלטר
מועדון לקוחות
גלויה פרסומית
צילומים
אירוע השקה
יח”צ ועוד
זכרו, שיווק צריך להיות עקבי, אסטרטגי ושיטתי, אבל בעיקר מהנה. אם לא תיהנו, הלקוחות שלכם לא ייהנו. אל תשדלו את הלקוחות שיקנו מכם, אלא תהיו נדיבים אליהם, תעניקו להם ידע וערך.
נכון, יש כאלו שישתמשו בידע שלכם ולא ירכשו מכם, אבל יהיו כאלו שיתחברו לנדיבות, יהיו אסירי תודה ויהפכו ללקוחות קבועים. מצד שני, אותם אלו שלא ירכשו מכם יוכלו לשתף ולהעביר את הידע שלכם הלאה ובכך להפוך את חבריהם ללקוחות שלכם.
טיפ:
רוצים להבליט את הערכים שלכם ולנסח את התוכן שלכם בהתאם?
תשאלו את עצמכם “למה אתם עושים את מה שאתם עושים” ו”מה השליחות של המותג/המוצר שלכם”?
דוגמה לאסטרטגיה שיווקית של קוסמטיקאית בעונת החורף:
המסר השיווקי – לכבוד העונה החורפית בואו לטיפול פנים שיוסיף לכם לחות וזוהר לפנים.
התוכן הערכי – טיפים לטיפול פנים לחותי לעור, מה כדאי לאכול בעונת החורף כדי להוסיף לחות לפנים, דף מעוצב להדפסה ובו שלבי הטיפול הביתי לעור יבש.
למה אני עושה את זה? – יש לי שיטות נהדרות ואני יכולה לעזור להרבה אנשים שעורם הופך ליבש בעונת החורף, לסיים את התקופה שעורם קורן ומלא לחות.
המסר הערכי – כל הסודות והשיטות שלי לטיפול פנים מלא לחות.
עכשיו זה הזמן לקחת את הנושאים אותם תרצו לקדם ולפרוט אותם (אפשר לבחור בקמפיין אחד או ארבעה) לפי נושא, זמן והתחלת הקמפיין.
בשלב השני עליכם לבחור בכלים השיווקיים בהם תרצו להתמקד. תכינו טבלה ובה תציינו את הכלי, המסר ומה עליכם להכין עבור כל אחד מהם.
טיפ:
אל תשכחו לתזמן את המשימות לפי הרגלי הצריכה של הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. סמנו את התאריכים ביומן ועל תשכחו לציין גם את המשימות המקדימות שעליכם לבצע.
צרו לכם דדליין לכל פעילות שיווקית – לכם וללקוחות שלכם
תאריכים מיוחדים בחודש אוקטובר בהתאמה לאסטרטגייה השיווקית שלכם:
01/10 – יום הקפה העולמי: יש לכם בית קפה? תספרו על סוגי הקפה שהלקוחות שלכם הכי אוהבים.
אין לכם בית קפה, אבל אתם לא פותחים את יום העבודה בלי כוס קפה? קחו את זה לשם ותספרו איך זה משפיע על העבודה שלכם.
01/10 – יום הצמחונים: יום נהדר לנטורופתים, דיאטניות וכל מי שמתחבר לצמחונות. אפילו חנות חיות או וטרינר/ית יכולים לחבר את הנושא לצמחונות אצל בעלי חיים.
04/10 – יום שפר את המשרד שלך: מחקרים מוכיחים שסביבת עבודה נעימה ויפה תורמת לעבודה יעילה ומספקת, תנו ללקוחות שלכם הצצה לשולחן העבודה שלכם.
10/10 – יום התיק: יום מעולה למעצבות אופנה ותיקים בפרט. מה התיק שלך אומר עלייך?
13/10 – יום ללא חזייה: חנות חזיות יכולה דווקא בזמן הזה לספר מה החזייה עושה לגוף האישה ואולי לתת שובר הנחה מיוחד למי שתגיע לרכוש דווקא ביום הזה.
14/10 – יום הקרחת: ספרים וספריות, זה היום שלכם.
16/10 – יום הבוס: אני הבוס של עצמי. ביום הזה אספר לכם איך אני חוגגת אותו.
25/10 – יום האמנים הבינלאומי: צייר/ת, פסל או אמן דיגיטלי, מה עם תערוכת עבודות מיוחדת?
30/10 – יום הצ’ק ליסט: בטוח יש לכם רשימות צ’ק ליסט שאתם עושים מדי יום/שבוע/חודש. תספרו ללקוחות שלכם מה מופיע לכם ברשימה היומית שלכם או תנו להם לנחש. בסוף היום תעדכנו אם הצלחתם לסמן וי על כל הרשימה ואתם יכולים לחגוג את היום הזה כמו שצריך.
יש לכם ימים מיוחדים שאתם אוהבים לכתוב עליהם? ספרו לי בתגובות
כאן תוכלו לקרוא איך ליצור אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית ב – 8 שלבים פשוטים.
וכמו תמיד אני מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים