כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית ב-8 שלבים

-

ככל שהתוכנית שלכם תהיה ספציפית יותר כך היא תהיה יעילה יותר.
על מנת להצליח (בטח אם אתם בתחילת הדרך), אני דוגלת באסטרטגיה תמציתית ופשוטה שניתנת להשגה

בפוסט הזה נעבור על תוכנית של 8 שלבים ליצירת אסטרטגיה שיווקית מנצחת במדיה החברתית:

לפני שניגע באסטרטגיה בואו נבין מהו שיווק ברשתות חברתיות?
שיווק במדיה חברתית הוא הפרקטיקה של שימוש בערוצי המדיה כדי למכור או לקדם מותג, מוצר או שירות.
שיווק במדיה חברתית מסייע לעסקים:
להגביר את המודעות למותג
לבנות קהילות מעורבות
למכור מוצרים ושירותים
למדוד עד כמה הקהל אוהב את המותג 
לספק שירות ללקוחות בפלטפורמות המדיה החברתית
לפרסם את המוצרים והשירותים לקהל היעד.

אז למה בעצם אנחנו צריכים אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית?

אפשר לפרסם משהו בערוצים החברתיים שלכם מבלי להקדיש מחשבה רבה לְמָה שאתם מפרסמים, או יותר חשוב לָמָּה. אבל זה לא יוביל לצמיחה או לתוצאות אמיתיות ומשפיעות.
בדרך הזו לא תרכשו עוקבים חדשים או תשכנעו אותם לבקר באתר שלכם או להפוך ללקוחות שלכם. זה פשוט לא עובד ככה.

צריך לדעת מה אנחנו רוצים להשיג, כדי להבין איך להגיע לשם. זוהי אסטרטגיה.
אם נבנה אסטרטגיית שיווק שתמפה את המסלול שעלינו ללכת בו כדי לעמוד ביעדים שלנו, הסיכוי שלנו להשיג את המטרות יגדל במידה רבה.
המדיה החברתית, למרות שמה, צריכה להיות עבורכם, בעלי העסקים, גם ערוץ שמניע למכירות.  

בפועל, אסטרטגיית השיווק של המדיה החברתית היא מסמך שמתאר את המטרות שלכם במדיה החברתית. את הטקטיקות שבהן תשתמשו כדי להשיג אותן ואת המדדים שתעקבו אחריהם במטרה לראות את ההתקדמות שלכם.

אסטרטגיית השיווק שלכם במדיה החברתית צריכה לכלול את כל חשבונות המדיה החברתית שלכם. אל תשכחו, כמובן לדאוג ליעדים ספציפיים לכל פלטפורמה שבה אתם פעילים.

בואו נתחיל

אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית - תוכן

כיצד ליצור אסטרטגיית שיווק במדיה חברתית

שלב 1 – הגדרת יעדים

בחרו מטרות שיווק לכל פלטפורמה, כאלו שיתאימו ליעדים העסקיים שלכם. 
הצעד הראשון ליצירת אסטרטגיה מנצחת הוא לבסס את המטרות והיעדים שלכם. ללא מטרות, אין לכם דרך למדוד הצלחה והחזר השקעה (ROI).

היעדים שלכם צריכים להיות:
ספציפיים וברורים כדי שתוכלו להתמקד בהם.
ניתנים למדידה, כדי לדעת מתי השגתם אותם.  
מציאותיים וניתנים להשגה (אבל כאלה שיהיו מאתגרים מספיק בכדי להניע אתכם).
רלוונטיים והגיוניים.
מוגבלים בזמן כדי לשמור על המיקוד.

מסגרת המטרות תנחה את הפעולות שלכם ותבטיח שהן יובילו לתוצאות עסקיות אמיתיות.

נעקוב אחר מדדים משמעותיים: קל לעקוב אחרי מדדים כמו מספר עוקבים ולייקים, אבל קשה להוכיח את ערכם האמיתי. במקום זאת, נתמקד בדברים כמו מעורבות, קליקים ושיעורי המרות.
ייתכן שתרצו לעקוב אחרי יעדים שונים עבור רשתות שונות, או אפילו שימושים שונים עבור כל רשת.
לדוגמה, אם אתם משתמשים בפייסבוק בכדי להעביר תנועה לאתר שלכם, תמדדו את כמות הקליקים. ואם אינסטגרם נועדה ליצור מודעות למותג שלכם, תוכלו לעקוב אחר מספר הצפיות בסטורי.
מטרות המדיה החברתית צריכות להיות תואמות את מטרות השיווק הכוללות שלכם.


שלב 2 – תלמדו כל מה שאתם יכולים על הקהל שלכם ותצרו פרסונות של הקהל שלכם

חשוב לדעת מיהו הקהל שלכם ומה הוא רוצה לראות ברשתות החברתיות. כך תוכלו ליצור תוכן שהוא אוהב, יגיב עליו וישתף אותו. זה קריטי גם אם אתם רוצים להפוך את העוקבים שלכם ללקוחות משלמים.

כשמדובר בלקוח היעד שלכם, עליכם לדעת דברים כמו: גיל, מקום מגורים, הכנסה ממוצעת, תפקיד, אינטרסים וכדומה.

תכירו את העוקבים והלקוחות שלכם כאנשים אמתיים עם צרכים אמתיים, ותדעו כיצד למקד אותם ברשתות החברתיות.

אספו מידע ואל תעשו הנחות 

אתם חושבים שאינסטגרם היא רשת טובה יותר להגעה לקהל הצעיר מאשר לקהל המבוגר? תחשבו שוב. המספרים מראים שגם באינסטגרם תמצאו את הקהל המבוגר יותר.

ניתוח המדיה החברתית שלכם יכול לספק לכם מידע רב ערך לגבי מי העוקבים שלכם, היכן הם חיים ואיך הם מתקשרים עם המותג שלכם. התובנות האלה יאפשרו לכם לחדד את האסטרטגיה שלכם ולמקד טוב יותר את הקהל שלכם.

שלב 3 – בחירת הפלטפורמה החברתית הנכונה

זכרו, אין צורך להשתמש בכל פלטפורמה חברתית. ברוב המקרים הגיוני למקד את המאמצים בפלטפורמות שבהן הקהל שלכם נמצא. 
אני מאמינה שאתם כבר יודעים באילו פלטפורמות הקהל שלכם פעיל יותר ואיפה יותר נוח לכם “לשחות”, אבל שימו לב לכללים הבאים:
פייסבוק – יעילה הן לעסקי B2B והן ל- B2C, עם אפשרויות מיקוד מודעות ומשתמשים. יש מעט מאוד עסקים שאין טעם לכלול את פייסבוק כאחד מערוצי הליבה שלהם.

אינסטגרם – היא לעתים קרובות פלטפורמת הבחירה הראשונה או השנייה עבור עסקים B2C שיש להם גישה לתמונות ותמונות מרתקות ומעורבות עם הקהל שלהם. בדרך כלל יש לזה פחות חשיבות לעסקי B2B.

לינקדאין – מושלמת לעסקי שירות B2B. היא המקום המושלם למצב אנשים וחברות כמומחים באמצעות אסטרטגיית תוכן המבוססת על מנהיגות מחשבתית.  

פינטרסט – מועדפת בקרב קמעונאים ובעלי עסקים שמקודמים בקלות מבחינה ויזואלית.

יוטיוב – הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, וכמעט כל המגזרים יכולים ליהנות מהפלטפורמה. עם זאת, עליכם להיות מוכנים לפרסם בעקביות תוכן וידאו, דבר שלא כל העסקים אוהבים לעשות.

טיקטוק העולה החדשה-ישנה בסצינה החברתית. ישנן דוגמאות רבות למותגים שמנצחים בגדול בפלטפורמה, אך הפורמט ואופי התוכן אינם מתאימים לכולם. הוא מושלם עבור מותגי B2C ממוקדי לייפסטייל.

טוויטר – אינו מתאים לכל עסק בשל אופיו המהיר והעובדה שהוא מבוסס על פורמט מאוד פשוט של טקסט. עם זאת, זו יכולה להיות פלטפורמת שירות לקוחות מצוינת לעסקים שמתמודדים עם כמויות גדולות של שאלות בנושא שירות ותמיכה.

שלב 4 – בצעו ביקורת במדיה חברתית

אם אתם כבר משתמשים במדיה החברתית, בדקו את המאמצים שלכם עד עכשיו, ותשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:
מה עובד ומה לא?
מי הם הקונים שלכם?
באילו רשתות משתמש קהל היעד שלכם?
כיצד הנוכחות שלכם ברשתות החברתיות משתווה לקולגות שלכם?

לאחר שתאספו את המידע הזה, תהיו מוכנים לחשוב על דרכים לשיפור.
חשוב לבדוק בכל אחת מהפלטפורמות בהם אתם פעילים אם הן משרתות את המטרות שלכם.


שלב 5 – תכנון התוכן החברתי ובחירת פורמטים

לאחר שבחרתם את הפלטפורמות החברתיות העיקריות שאתם רוצים להתמקד בהן, עליכם לתכנן את התוכן ואת הפורמטים שאתם עומדים ליצור.
נקודת פתיחה מצוינת היא למפות את המסרים המרכזיים שברצונכם לשתף עם הקהל שלכם. התוכן האידיאלי הוא של פוסטים או שירותים ממוקדי מכירות עם תוכן בעל ערך, מידע או השראה.

אל תסתמכו על פורמט תוכן אחד כדי להניע מעורבות אצל הקהל שלכם. בחרו בכתיבת תוכן בעל ערך, לייבים, סרטוני וידאו, שיתופי פעולה מיוחדים, תחרויות, חקר שוק ועוד.

אסטרטגיית שיווק במדיה החברתית - פוקוס

השראה, גאנט והערכת האסטרטגיה

שלב 6 – תמצאו השראה

למרות שחשוב שהמותג שלכם יהיה ייחודי, אתם עדיין יכולים לשאוב השראה מעסקים אחרים שהם מצוינים בתחום החברתי. סיפורי הצלחה ברשתות החברתיות ומחקרי מקרה יכולים להציע תובנות בעלות ערך שתוכלו ליישם על התוכנית השיווקית שלכם.

תעקבו גם אחרי המותגים האהובים עליכם ותראו מה הם עושים שגורמים לאנשים לעקוב אחריהם ולשתף את התוכן שלהם.
דנה ישראלי, למשל, היא אחת הטובות באינסטגרם, והיא משלבת ויזואליות מדהימה עם תוכן מצוין ומשכנע.
דוגמה מצוינת נוספת, היא שילה ברון, שהקימה את קבוצת הפייסבוק “טיולים בסטייל”. בקבוצה היא כותבת על החוויות שלה מטיולים בארץ ובעולם, היא דואגת לשת”פים עם בתי מלונות עבור העוקבים שלה ומספקת להם מקום לכתוב על הטיולים שלהם.  

שימו לב שלכל אחד מהחשבונות האלה יש קול, צליל וסגנון עקביים. זה המפתח לאפשר לאנשים לדעת למה לצפות מהפיד שלכם. כלומר, למה הם צריכים לעקוב אחריכם ומה יצא להם מזה?

תשאלו את העוקבים שלכם – הם גם יכולים להציע השראה ברשתות החברתיות ולספר לכם מה הם היו רוצים לקבל מכם.

שלב 7 – צרו גאנט (לוח שנה) תוכן במדיה החברתית

תוכן טוב הוא חיוני, אבל לא פחות חשוב זה לתכנן תכנית שתעזור לכם באסטרטגיה השיווקית שלכם.
לאחר שקבעתם לוח זמנים לפרסום והכנסתם אותם ללוח השנה, התחייבתם. וזה לעתים קרובות כל מה שצריך כדי לשמור על המאמצים שלכם ממוקדים בדרך ליעד ולהשגת יתרון תחרותי.
הגאנט שלכם יפרט את התאריכים (ומי שאוהב לדקדק יכול לציין אפילו ברמת השעות) שבהם תפרסמו את התוכן שלכם בכל ערוץ. זה המקום המושלם לתכנן את כל פעילויות המדיה החברתית שלכם, החל מתמונות ושיתוף קישורים ועד פוסטים וסרטונים בבלוג. כמובן שהוא יכלול גם את הפרסום השוטף וגם את התוכן לקמפיינים ברשתות החברתיות.

תקבעו את תמהיל התוכן הנכון – ודאו שאסטרטגיית התוכן והגאנט שלכם משקפים את המשימה שהקצתם לכל פרופיל חברתי, כך שכל מה שאתם מפרסמים פועל כדי לתמוך ביעדים העסקיים שלכם.

אולי תחליטו ש:
50% מהתוכן יחזיר את התנועה לאתר שלכם.
25% מהתוכן יועבר למקורות אחרים.
20% מהתוכן יתמוך ביעדי יצירת לידים (הרשמה לניוזלטר, הורדות מתנה חינמית וכו’).
5% מהתכנים יעסקו בתרבות המותג שלכם

הצבת סוגי הפוסטים השונים בגאנט שלכם תבטיח לכם שמירה על התמהיל הנכון.
אם אתם מתחילים מאפס ואתם לא בטוחים אילו סוגי תוכן לפרסם, נסו את חוק 80-20:
80% מהפוסטים אמורים לשתף ברעיונות, לתת ערך או אפילו לגרום לקהל שלכם לצחוק ו – 20% הנוספים יכולים לקדם ישירות את המותג שלכם.

המלצה שלי, לאחר שהגדרתם את הגאנט שלכם, תשתמשו ב – creator כלי התזמון, כדי להעלות פוסטים מראש.

שלב 8 – ניתוח ומדידת ביצועי התוכן ברשתות החברתיות

הגענו לשלב האחרון. אתם זוכרים את המטרות שהצבתם בעת מיפוי אסטרטגיית השיווק שלכם?
עכשיו הזמן לעקוב אחרי ביצועי התוכן שלכם מול המטרות אלה, אחרת, לא תדעו עד כמה המאמצים שלכם היו מוצלחים.
כשאתם מתחילים ליישם את התוכנית שלכם ולעקוב אחר התוצאות, אתם עשויים לגלות שחלק מהאסטרטגיות אינן פועלות כפי שציפיתם, ואילו אחרות פועלות אפילו טוב יותר מהצפוי.

למרות האתגר ואולי הלחץ, אל תחששו לשים לעצמכם יעדים. רק כך תוכלו ללמוד מה הם היכולות האמתיות שלכם ולייצר גדילה עסקית

חשוב לדעת: הכול מאוד מהיר ברשתות החברתיות, בכל פעם רשתות חדשות מגיחות ואחרות עוברות שינויים (חלקם לטובה וחלקם לא). גם העסק שלכם יעבור תקופות של שינוי וזה אומר שאסטרטגיית השיווק שלכם צריכה להתנהל בהתאם ואין צורך ללכת עם הראש בקיר. אתם צריכים לבדוק אותה ולהתאים אותה לפי הצרכים שלכם. אל תפחדו לבצע שינויים, כאלה שישקפו טוב יותר את היעדים שלכם.

 

אתם עובדים כבר עם אסטרטגיית תוכן ברורה? ספרו לי בתגובות

מוזמנים להוריד מכאן את מפת התכנון החודשי שתעזור לכם להתמקד וכמו תמיד מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *