איך להתגבר על הפחד מכתיבה

-

 

בעלי עסקים רבים מפחדים ומהססים לכתוב כי הם חוששים מביקורת או מפקפקים ביכולת שלהם לבטא את המחשבות שלהם ביעילות

בואו נדבר על הדרך להוריד את הסטרס והחשש מכתיבת תוכן ברשתות החברתיות

 

“אני מפחדת שאכתוב עם טעויות”

“ואם הקהל לא יאהב את מה שכתבתי?”

“אני לא בטוחה שככה צריך לכתוב”

“אני לא יודע מה לכתוב”

אלו משפטים שאני שומעת כמעט על בסיס יומי.

אז קודם כל חשוב לי לומר לכם: כולם עושים טעויות, לכן המציאו את המחק בקצה העיפרון.

הפחד מכתיבה ברשתות החברתיות  הוא טבעי. אחרי הכול, לשים את המחשבות שלנו חשופות כדי שהעולם יראה, יכול קצת להרתיע. אבל תזכרו, כתיבה היא לא רק דקדוק מושלם או אוצר מילים מתוחכם; זה קודם כל תקשורת, חיבור ואותנטיות.

איך מתחילים?

  1. תתחילו בהתמקדות במה שאתם יודעים הכי טוב – העסק שלכם. אני בטוחה שאתם לא מפחדים מכל מה שקשור לעסק שלכם. אתם “שוחים” היטב בתחום שלכם ויש לכם פרספקטיבה ייחודית ותובנות יקרות ערך שיכולות להועיל לקהל שלכם. תשתפו בחוויות שלכם, באתגרים שעמדתם בפניהם ואיך התגברתם עליהם. אותנטיות לא רק מקלה על הכתיבה אלא גם נוגעת יותר בקוראים.
  2. יש דבר כזה עקומת למידה – תקבלו את זה שהטיוטה הראשונה שלכם לא תהיה מושלמת – וזה בסדר. תשתמשו ב’מחק’ כדי לחדד ולשפר. כל מילה שאתם מוחקים, כל משפט שאתם מנסחים מחדש, הם צעד לקראת מסר ברור יותר ומשפיע יותר. אל תימנעו מלחפש משוב, ביקורת בונה היא כלי מצוין לצמיחה.
  3. תימנעו מטעויות קשות – בעוד שטעויות קלות הן חלק מתהליך הלמידה, יש טעויות שיכולות להיות להן השלכות משמעותיות יותר.
    על מה כדאי לשים דגש: שימוש בכללי הפיסוק כדי להימנע משינוי משמעותי של הכוונה שלכם וכתיבה בשפה נגישה ולא בז’רגון שהקהל לא יבין.
  4. אל תתעלמו מהקהל שלכם – תבינו עבור מי אתם כותבים ותתאימו את המסר שלכם לצרכים ולתחומי העניין של הקהל שלכם. תכלס, זה המפתח לתקשורת אפקטיבית.
  5. אל תזניחו את קול המותג – הכתיבה שלכם צריכה לשקף את האישיות של המותג שלכם. קול עקבי עוזר בבניית זהות ואמון מותג.

 

אם נסכם, כתיבה, במהותה, היא חקירה – היא צמיחה ומסע בלמידה, ולכן מדובר בתהליך שלדעתי כל בעל עסק צריך לעבור עם עצמו.

למרבה המזל כתיבה היא גם שריר וכמו כל מיומנות, היא משתפרת עם תרגול וסבלנות. אם תצליחו לשלוט בסטרס ובחשש, תוכלו להפוך את הכתיבה לכלי עוצמתי לחיבור עם הקהל שלכם ולהגדלת העסק. תזכרו, הקול והתובנות הייחודיות שלכם, הם מה שהקהל שלכם מחפש.

אבל אם אתם פחות מתחברים לספורט הזה, תזכרו שאתם תמיד יכולים לפנות אליי כדי שאכתוב את התוכן  שלכם 🙂

כאן תוכלו לקרוא את הפוסט על המדריך ה”קולינרי” לכתיבת תוכן מרתקת

וכמו תמיד אני מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *