כתבת תוכן נהדר, עיצבת את התמונה הכי טובה שיש, תזמנת אותו לזמן המדויק וברגע שהוא פורסם, כל מה ששומעים זה צרצרים. איזה תסכול ואיך זה יכול להוריד לנו את הרוח מהמפרשים
לכל רשת חברתית יש את הדרכים שלה לקבוע כמה אנשים יראו את התוכן שלכם (אם בכלל) ומתי.
אם פעם רוב העוקבים והאוהדים שלנו היו רואים את הפוסטים המושקעים שהעלינו, עם השנים המספר ירד, והתוכן הממומן הפך להיות בעדיפות על התוכן האורגני. במאמר שלפניכם תקראו על כתיבה שיווקית בפייסבוק ועל יצירת מעורבות במדיה החברתית
אז איך עושים זאת?
1. שומרים על עקביות
אם נעלה פוסט פעם בחודש, נראה לרשת החברתית שאנחנו לא ממש פעילים, ולכן נראה ירידה בתנועה האורגנית שנקבל. הלקוח הפוטנציאלי שלנו רוצה לראות אותנו “חיים ובועטים”, רוצה שנחדש לו ונרגש אותו בכל פעם מחדש.
2. ביזנס אנד פלז’ר
הכול עניין של מינונים. את רוב הפוסטים שלנו, שנוגעים בעסק, נעלה לדף העסקי ואת הפוסטים שנוגעים ב”חיים האישיים” שלנו נעלה לפרופיל האישי.
אבל, העוקבים שלנו ישמחו “לטעום” קצת מהחיים האישיים שלנו ולכן מידי פעם ניתן להם “לגעת” בנו ולהכיר אותנו קצת יותר.
כמובן שמומלץ לעשות גם את ההפך, ולכן מידי פעם (ולא באופן קבוע) נעלה חלק מהפוסטים העסקיים שלנו גם לפרופיל האישי. זו דרך נהדרת למעורבות רבה יותר, שתיצור יותר מודעות ותמשוך אנשים לפרופיל העסקי שלנו – שם הם יוכלו להתחבר אלינו.
וכמה פוסטים להעלות בדף העסקי – שניים זה בדיוק המינון הנכון.
3. כתיבה שיווקית בפייסבוק
שלא תבינו לא נכון, כתיבה שיווקית היא לא כתיבה מכירתית.
לא משנה איך תקראו לזה, כתיבה שיווקית, תוכן שיווקי או אפילו שיווק מבוסס תוכן (כן, יש הבדל ביניהם) נועדו בראש ובראשונה לגרום לקהל הפוטנציאלי שלכם להתעניין במותג וגם בכם.
כתיבה כזו צריכה ליצור סקרנות ועניין ומשם הדרך קלה יותר לרכישה.
חשוב מאוד שהפוסטים שלכם יתנו ערך לקהל ולכן יש להקפיד על יצירת תוכן חדש בכל פוסט.
הרי אף אחד מאתנו לא רוצה שהעוקבים יסירו את עצמם מהדף שלנו או חלילה יורידו את הלייק שלהם.
4. התוכן הוא המלך והתמונה היא המלכה
גיוון זו מילת המפתח. הקהל שלנו מגוון, תדאגו לתוכן בנושאים מגוונים ומרתקים, תנו לקוראים ערך ותגרמו להם לרצות לקרוא עוד. כתיבה השראתית יכולה להיות נהדרת.
אבל היי, אל תשכחו לשים תמונה טובה ששווה לעצור ולתת בה מבט נוסף.
5. תנעלו את הנעליים של הלקוחות שלכם
כשאתם כותבים פוסט תנעלו לרגע את הנעליים של הלקוחות שלכם ותנסו להבין איפה לוחץ להם, מה הכי חשוב להם, מה הם אוהבים ומה מעניין אותם.
את זה תכתבו כבר בשתי השורות הראשונות. תקראו את המפה ו”תדברו” לרגש שלהם.
כתיבה שיווקית היא בדיוק זה.
6. ומה עם רעיונות לפוסטים?
בואו נגרום ללקוחות הפוטנציאלים שלכם להכיר אתכם טוב יותר ולהתחבר אליכם:
– הדרכה מתחום העיסוק שלכם.
– תמונה מאחורי הקלעים.
– המלצה חמה של לקוח.
– שיתוף פוסט מתוך הבלוג שלכם.
– טיפ מהיר
– תשובות לשאלות של לקוחות.
– סיפור הצלחה של לקוח.
– מאמר שקשור לתחום העיסוק שלכם.
ועוד.
נכון, כתיבה שיווקית דורשת מיומנות, אבל זה בדיוק כמו עבודה על השרירים שלנו.
צריכים עזרה? זה בדיוק מה שאני עושה.
7. רגע, אל תשכחו את האלגוריתם
הוא מכיר מצוין אותנו ואת ההתנהגות שלנו, לכן אם אנחנו “משתמשים פסיביים”, נחשו מה קורה כשאנחנו מפרסמים משהו? בדיוק 🙁
לא סתם המדיה הזו נקראת מדיה חברתית. אנחנו צריכים לעקוב אחר עסקים אחרים, להיות חברים ולהראות לרשתות שאנחנו “משתמשים פעילים” ואז כשאנחנו נפרסם משהו, האחרים יראו אותנו.
ועכשיו לתכלס
גם אם אתם לא נמצאים הרבה בפייסבוק או בכל מדיה חברתית אחרת, קחו לכם 15 דקות לפני שאתם מפרסמים משהו. תראו מעורבות, תעברו על פרופילים אחרים ואל תשכחו להשאיר תגובות.
כשיגיע תורכם לפרסם את הפוסט (מלא הערך) שלכם, האלגוריתם יזהה אתכם כפעילים ברשת וגם אתם תקבלו יותר מעורבות.
בפוסט “למה שמישהו יעקוב אחרינו” תוכלו לקרוא על הסיבות למעקב של לקוחות פוטנציאלים אחרינו
אני מזמינה אתכם לעקוב אחרי עמוד הפייסבוק שלי ולקבל טיפים נוספים