לאחרונה כולם מדברים על ויראליות. אמנם הרוב מדברים על התפשטות וירוס הקורונה, אבל אני דווקא רוצה לדבר על ויראליות במדיה החברתית.
הרי מי לא היה רוצה באמתחתו פוסט פייסבוק ויראלי? כזה שמתפשט בקצב הקורונה.
פוסט ויראלי הוא פוסט שמעניק לנו ערך, גורם לנו להזדהות, מעורר בנו רגש (לא משנה אם חיובי או שלילי) ויוצר תגובתיות גבוהה.
לשאלה בנושא ויראליות ברשת, הזמנתי שתי בעלות עסקים, שמתחזקות דפי פייסבוק פעילים. האחת, ליאורה חיים, יועצת ומנחת הורים והשנייה, ענת אשד גלזר, רואת חשבון.
את שתיהן שאלתי את השאלה:
מהו הפוסט הכי ויראלי שהעלית למדיה החברתית ולמה לדעתך הוא הפך לוויראלי?
ליאורה חיים:
“הפוסט הכי ויראלי שלי זה פוסט שכתבתי על הבת שלי, עלמה ועל איך אני חווה את המצב שבו היא נמצאת.
הפוסט הפך ויראלי תוך פחות משעה וצבר כמעט 5000 לייקים.
כתבתי את הפוסט הזה עם הקפה של הבוקר, מתוך חוויה אישית שהייתה לי, מה שנקרא כתבתי את הבטן שלי. אני כותבת כשיש לי השראת כתיבה, כשמשהו קורה לי, כשמשהו מפריע לי, כשמשהו מרגש אותי. כותבת ומשגרת לפרסום.
כשהבנתי שהפוסט ויראלי, עצרתי לקרוא אותו שוב, אז הבנתי למה הוא היה כל כך עוצמתי.
אז מה הופך פוסט לוויראלי?
קודם כל רגשות, אותנטיות, כתיבה בגובה העיניים, סיפור אמיתי, כנות ומכנה משותף שמייצר אמפטיה או הזדהות.
יש גם את המקרים ההפוכים של פוסט מעצבן שמייצר אנטי ותגובות הרסניות. לכן, אני משתדלת לכתוב את התחושות שלי בלבד, בלי להאשים/ לשפוט ולבקר. כך, אני מנטרלת התנגדויות.
מוזמנים לפוסט המדובר: https://bit.ly/2UyqyM0
ענת אשד גלזר:
“פוסט בעל ערך רב לקהל היעד שלו יכול להיות ויראלי וכזה היה פוסט לייב בנושא “איך לנהל את העסק שלי נכון וגם לחסוך במיסים”. הפוסט הפך לוויראלי וזכה ליותר מ – 2000 צפיות בעיקר בזכות המידע שנתתי לצופים, שהם בעלי עסקים קטנים ובינוניים.
מדובר במידע ערכי וחשוב שאותם צופים קיבלו ללא כל תמורה בעדו (הרי מי לא היה רוצה לדעת לחסוך במיסים ולהשאיר יותר כסף בבנק?)
השיתופים וההפצה בקבוצות פייסבוק שונות גם הם עשו את שלהם ועזרו להגברת הוויראליות”
אם גם אתם רוצים לדעת איך לחסוך, היכנסו ללייב: https://www.facebook.com/anat.eshed.glazer/videos/10158558048764571/
אני מזמינה אתכם לקרוא פוסטים נוספים ‘מזווית אישית’ בעמוד הפייסבוק שלי וכאן לקרוא את הפוסט בנושא יצירתיות בשיווק