כשאתם נכנסים לאתר אינטרנט מסוים, באיזה דף תבחרו קודם?
אם בחרתם בדף האודות, אז כדאי שתקראו את המאמר הזה
דף האודות לא עוסק רק בנו או בעסק שלנו, אלא בעיקר בשאלה למה הלקוח הפוטנציאלי צריך להשקיע רגשית במותג שלנו ולמה אנחנו התשובה הטובה ביותר לבעיה שלו.
כי הרי זה בדיוק מה שאנחנו רוצים לעשות – בניית אמון ומתן מוצר שפותר את בעיית הלקוח.
בואו נקפוץ פנימה ונתמקד בכתיבת אודות ובתפקיד שדף האודות ממלא בתדמית המותג שלנו. מה כדאי שיופיע בו ובמה אין צורך.
נתחיל מהשאלה – למה הדף הזה חשוב בכלל?
דף אודות שכתוב היטב, יכול לעזור למותג לבדל את עצמו מהמתחרים ולהשאיר רושם חיובי על לקוחות פוטנציאליים. בנוסף, דף כזה יכול להיות בעל עוצמה רבה בכל מה שקשור לאסטרטגיית תוכן יעילה של האתר. ולמרות זאת, הרבה פעמים תמצאו שדפים כאלה נמצאים רק בפוטר התחתון של האתר וההתייחסות אליהם היא כאל פיסות תוכן, שנועדו רק כדי לסמן וי על רשימה צרכים.
מהו דף אודות ומה כתיבת אודות צריכה להכיל?
דף אודות נותן ללקוחות פוטנציאליים תובנה לגבי המותג שלנו ועל האנשים שעומדים מאחוריו.
הוא יכול לכלול:
איך הקמנו את המותג
מה מייחד אותנו ואת המותג שלנו
מהם הערכים והאמונות של המותג שלנו
ומדוע לקוחות צריכים לבחור בנו
מעוניינים לספר סיפור על הקשיים והצלחות המותג בדף האודות? מעולה.
מדובר בדרך נהדרת לבנות אמון עם הלקוח הפוטנציאלי ולגרום לו להיקשר רגשית למותג שלנו. אם הם יתייחסו לאותם ערכים, לאותם קשיים או לאותם הצלחות שאנחנו התמודדנו איתם, באופן טבעי הם יימשכו לסיפור שלנו ויתחיל להיבנות קשר.
כתיבת אודות – 3 סיבות נוספות לכך שכדאי לעבוד עליו כבר היום:
- פופולרי בקרב מבקרים חדשים באתר
בממוצע, יותר אנשים מבקרים בדף האודות מאשר בכל דף אחר כמעט באתר. למה?
באופן טבעי אנשים הם סקרנים, ולא רק לגבי מוצרים או שירותים. המין האנושי אוהב סיפורים ונוהג ללמוד יותר על מותגים שמסקרנים אותו. עמוד אודות טוב יכול לנצל את הסקרנות הטבעית הזו. - מראה את ייחודיות המותג
אף אחד אחר לא מנהל עסק כמו שלנו מאותן הסיבות שאנחנו מנהלים אותו. דף אודות הוא מקום נהדר לספר זאת. הסיפור הייחודי שלנו הוא שמבדיל אותנו מהמתחרים ודף האודות הוא המקום בו אנחנו יכולים להדגיש את ההבדל החשוב ביותר. - מגבש את דימוי המותג
דף האודות הוא מקום נהדר לכתוב בדיוק מי אנחנו ולהראות את הדרך בה אנחנו רוצים להיתפס על ידי המילה הכתובה.
אז מה בעצם דף אודות טוב צריך לכלול?
דף אודות יכול להיות מורכב מכל מה שחשוב ביותר למותג. אם אתם לא בטוחים מאיפה להתחיל, הנה כמה הצעות שיכולות לעזור:
- תראו את הפנים שלכם
העין האנושית נמשכת באופן טבעי לפנים. תמונת פרופיל שלכם ושל הצוות שלכם (אם יש) תעניק פנים למותג ותעזור לקהל להתחבר אליכם. - ספרו את סיפור המותג שלכם
כאמור, סיפור המותג שלכם הוא זה שמייחד אתכם, לכן חשוב שתפנו אליו תשומת לב.
אפשר להשתמש, לדוגמה, בסיפורי ציר זמן. למשל אירועים חשובים בהיסטוריה של המותג שלכם שיכולים לכלול:
כשנולד הרעיון של המותג
כשהמוצר הראשון נמכר
כשבוצעו 100 המכירות הראשונות
כשהעובד הראשון התחיל לעבוד
מדובר בדרך שמפיחה חיים במותג, אבל כמובן שזו לא הדרך היחידה לשתף את הסיפור שלכם. סיפור המותג מאפשר לקהל היעד להתחבר אלינו באמצעות ערכים משותפים. - הצעת ערך ייחודית
מצאו את נקודת המכירה הייחודית של העסק שלכם והסבו את תשומת הלב אליה בבניית עמוד האודות. לדוגמה, אם נקודת המכירה הייחודית שלכם היא מדיניות החזרות מקלה, תתמקדו בזה. או אם נקודת המכירה הייחודית שלכם היא שהמוצרים מקורם בחומרים מתכלים, תסבירו מדוע זה חשוב למותג. - שתפו את המתרחש מאחורי הקלעים
בעולם שבו האינטרנט נפוץ כמו שהוא, שקיפות היא נכס (לדעתי אפילו מדובר בהכרח ולא בסתם אופציה) רוב הצרכנים רוצים להכיר את פנים החברה שלך יותר מהכול.
לדוגמה, אם אתם מייצרים מוצרים, תמונות של המוצרים יכולות לתת ללקוחות סקרנים מבט על הפעולה הפנימית של החברה. תשתמשו בתמונות מאחורי הקלעים ותסבירו על תהליך הייצור. זה יגרום לקורא להרגיש שהוא יודע בדיוק מה הוא קונה ומהיכן זה בא. - תנו לגולשים לדעת היכן אתם נמצאים
תתפלאו ללמוד עד כמה לקוחות מסוימים יכולים להרגיש טוב יותר לאחר שהם יודעים היכן העסק שלכם ממוקם. על ידי אזכור המיקום אתם יכולים לבנות קשר עם אנשים באזור הזה. - תפנו את הגולש לקראת הפעולה הבאה
תחשבו לרגע, מה הדבר הבא שאתם רוצים שהגולשים יעשו לאחר שיסיימו לקרוא את דף האודות?
צרו קריאה לפעולה כדי לשלוח אותם בחזרה לחנות שלכם, לבלוג שלכם או לגרום להם להירשם לניוזלטר שלכם.
זה המקום בו הגולש כבר פעיל ומעורב עם המותג שלכם, אז השתמשו בו בחוכמה. - תהיו אותנטיים וצרו סקרנות בזמן הגלילה
כדי שהגולש יקרא את כל הטקסט באודות, יש ללכוד את תשומת לב הגולש ולעורר את סקרנותו.
זה המקום הנכון להפגין תרבות וערכים או את חוש ההומור שלכם.
גם לעיצוב הגרפי יש חלק נכבד בדף ובאמצעותו כדאי לנו לעודד את הגולש לגלול מטה ולקרוא את שאר הדף. כדאי לקחת בחשבון שנקודת הגלילה משתנה בהתאם למכשירים ולגודל המסך. - עדכנו את דף האודות
לאחר שיצרתם דף אודות מצוין, תשתפו אותו בכל מקום אפשרי, אבל אל תשכחו לעדכן אותו מדי פעם.
חשוב לזכור, הרשימה הזו היא לא מלאה וייתכנו דברים נוספים שתרצו לכלול כדי לקבוע את מיקומו של המותג שלכם בשוק.
מה לא להכניס לדף האודות?
עכשיו, אחרי שאנחנו יודעים מה כדאי לכלול בדף האודות, בואו ונראה מה כדאי להשאיר על שולחן העריכה.
- דף האודות לא נועד כדי למכור.
למרות שהלקוח הפוטנציאלי הגיע לאתר בגלל שהוא מתעניין במוצר/שירות שלנו, אם הוא נמצא בדף האודות, הוא מתעניין בנו ובמה שהופך אותנו לייחודיים עבורו. - לא משנה כמה מפתה זה יכול להיות, אל תכתבו סיפור שמשתרע על פני 2000 מילים – סביר מאוד שהקורא לא יקרא הכול בכל מקרה. במקום זאת, תשמרו על זה קצר, רלוונטי ונקודתי.
אין ספק שמדובר במשקל רב שיש לשים על דף אינטרנט אחד, וברור שלוקח יותר מדף אחד כדי להפוך למותג אהוב, אבל חבל להתעלם מהיתרונות הפוטנציאליים שלו כשאפשר לעשות זאת נכון ולקצור את הפירות.
מוכנים כבר ליצור דף אודות יוצא דופן משלכם?
תנו ליצירתיות שלכם לזרום ואל תפחדו לתת לרגש לצאת. ככל שתהיו אמתיים יותר, כך יהיה קל יותר ליצור קשר עם המותג שלכם, וזה מה שיעזור לשם המותג שלכם להישאר בראש הלקוחות שלכם.
מכירים דפי אודות מעוררים השראה? ספרו לי בתגובות.
בינתיים תציצו בפוסט על למה ואיך אתר יעזור לי לשיווק העסק
וכמו תמיד מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים
4 תגובות
אני בטוח צריכה לעדכן את דף האודות שלי
יאללה, לכי על זה 🙂
מוזמנת לשלוח לינק לאחר השינוי
תודה רבה על התזכורת. אני ממש חייבת לעדכן את שלי…
עבר חודש מבלי ששמתי לב לתגובה שלך, אז קודם כל תודה וחג שמח.
ועכשיו, חודש אחרי, אני מקווה שכבר עדכנת את הדף 🙂