חוויית משתמש באתרי אינטרנט

-

חוויית משתמש - בניית אתרי וורדפרס

 

חוויית משתמש או בשמה המקצועי UI UX, היא מרכיב קריטי בכל אתר מצליח. בין אם אתם בונים אתר חדש מאפס או מבצעים אופטימיזציה לאתר קיים, חשוב לזכור את המשתמש בכל שלב של הדרך

הנה כמה שיקולים מרכזיים ליצירת חוויית משתמש מצוינת באתר שלכם:

⬅️ ניווט פשוט וקל
הניווט באתר צריך להיות אינטואיטיבי וקל לשימוש, כדי שהמשתמשים יוכלו למצוא את מה שהם מחפשים במהירות ובקלות. תשתמשו בשפה ברורה בתפריט שלכם ותארגנו את התוכן שלכם בצורה הגיונית. מומלץ להימנע משימוש ביותר מדי תפריטים נפתחים או בהיררכיות מסובכות ומבלבלות.

⬅️ שימוש בעיצוב עקבי
עקביות היא מילת המפתח בחיים וכך גם בנוגע לעיצוב אתרים. תשתמשו בערכת צבעים, גופנים, וטיפוגרפיה עקבית בכל האתר שלכם, זה עוזר ליצור תחושת היכרות אצל המשתמשים.
האתר של Mailchimp הוא דוגמה מצוינת לעיצוב עקבי. ערכת הצבעים שלהם עקבית בכל האתר, והטיפוגרפיה ברורה וקלה לקריאה. אפילו האייקונים והאיורים מעוצבים בסגנון עקבי שקושר הכול ביחד.

⬅️ אופטימיזציה לנייד
אנחנו משתמשים יותר ויותר במכשירים הניידים שלנו, לכן חשוב לוודא שהאתר שלכם מותאם לנייד. המשמעות היא שימוש בעיצוב רספונסיבי כדי להבטיח שהאתר ייראה נהדר בכל מכשיר, ממחשב שולחני ועד לסמארטפון.
אתם יכולים לבדוק את האתר של Airbnb כדוגמה לאופטימיזציה יעילה לנייד. האתר קל לניווט על מסך קטן, עם קריאות לפעולה ברורות ופריסה פשוטה שמאפשרת למצוא בקלות את מה שנחפש.

⬅️ מהירות הדף
המשתמשים מצפים שהאתר בו הם גולשים ייטען במהירות, ולכן אתר שנטען לאט מאבד מחוויית המשתמש ועלול להוביל לתסכול ולאיבוד לקוחות.
האתר של גוגל הוא דוגמה מצוינת למהירות דף מהירה. האתר נטען במהירות, גם בחיבורי אינטרנט איטיים יותר, הודות לעיצוב המינימליסטי והקוד היעיל שלו.

⬅️ שימוש בהנעה לפעולה
בין אם מדובר באתר תדמית או באתר מכירה, כל אתר צריך לכלול הנעה לפעולה (CTA) ברורה, שמעודדת משתמשים לנקוט בפעולות ספציפיות. זו יכולה להיות לדוגמה הנעה לפעולה עבור ביצוע רכישה או מילוי טופס יצירת קשר.
קחו את אתר Airbnb שוב כדוגמה מצוינת להנעה פעולה יעילה. האתר מבהיר איזו פעולה על המשתמשים לבצע בכל שלב במסע הלקוח, עם הנעה ברורה ותמצית שבולטת לעין.
 
ואם נסכם את כל אלו, נשים לב שגם בנושא חוויית משתמש עקביות היא מילת המפתח.
 
 

כאן תוכלו לקרוא על עקביות והתמדה ככלי להצלחה בשיווק.

וכמו תמיד אני מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *