שפת מותג – כאמצעי לזיהוי ושיוך

-

שפת מותג לעסק

 

במקום בו יש אינספור פוסטים שמתחרים על תשומת הלב שלנו, כולנו רוצים שיכירו אותנו וכולנו רוצים לבלוט מעל המתחרים שלנו, איך אפשר לבוא לידי ביטוי?

 

מכירים כבר את הצבע הוורוד של העסק שלי? אם אתם עוקבים לאורך זמן, אני מאמינה שכן.
 
אבל למה אני שואלת אתכם על הצבע הוורוד שלי?
התשובה פשוטה. התוכן שלנו הוא מה שחשוב באמת, אבל שפת מותג היא מעבר למילים וסיסמאות. היא האופן הייחודי שבו מותג מדבר, כותב ומקיים אינטראקציה עם הלקוחות שלו. היא מעוררת רגשות ויוצרת רושם מתמשך במוח של הצרכנים.
היא הקול והאישיות הייחודיים של העסק שלנו.
 

אסטרטגיה יעילה אחת שיכולה לעזור לנו להתגבר על המכשול הזה היא עיצוב פוסטים בשפת מותג אחידה שכוללת צבע, שפה ופונטים. אני עושה את זה באמצעות הצבע הוורוד – צבע אופטימי, שמשדר בדיוק את מי שאני.

 

בואו נראה איך שפת מותג יכולה לעזור לקהל לזהות באופן מידי פוסט ששייך למותג ספציפי:

 
 👈 עקביות, כמו תמיד, היא מילת המפתח:

עקביות היא אבן היסוד של מיתוג יעיל. כשבעלי עסקים מקפידים להעלות לערוצים השונים פוסטים בשפת מותג אחידה, זה בונה היכרות ומחזק את זהות המותג.
החל מבחירת הצבעים והטיפוגרפיה ועד לגוון הקול והמסרים – שמירה על סגנון ויזואלי ומילולי מגובש מסייעת ביצירת נוכחות מותגית מוכרת.


👈 מיתוג באמצעות צבעים:
צבעים הם רמזים ויזואליים רבי עוצמה שיכולים לעורר רגשות, לקבוע מצבי רוח וליצור אסוציאציות חזקות. על ידי שימוש בפלטת צבעים עקבית, מותגים יכולים לפתח שפה ויזואלית שמתיישרת עם זהות המותג שלהם. כשהקהל רואה באופן עקבי את הצבעים שקשורים למותג, זה גורם לזיהוי מידי ומחזק את הזיכרון למותג.

 
👈 גופנים: 
לטיפוגרפיה יש תפקיד משמעותי בהעברת האישיות והקול של המותג. בחירת גופנים באופן עקבי בפוסטים מבססת היררכיה ויזואלית ותורמת לזהות מותג מגובשת. בין אם מדובר בגופן מודגש ומודרני או בגופן קלאסי ואלגנטי, שימוש בטיפוגרפיה עקבית עוזר לקהל לחבר בין האלמנטים הוויזואליים למותג שהם מכירים וסומכים עליו.
 
👈 טון וקול:
שפת המותג היא מעבר לאלמנטים חזותיים והיא כוללת את גוון הקול וסגנון התוכן. על ידי שמירה על טון עקבי בפוסטים, בעלי עסקים מבססים את אישיות המותג שלהם ואת סגנון התקשורת שלהם. בין אם מדובר בנימה ידידותית ובין אם מדובר בטון רשמי וסמכותי, השימוש העקבי בשפה עוזר לחזק את הכרת המותג ומטפח תחושת אמון והיכרות.
 
👈 אלמנטים עיצוביים ורמזים חזותיים:
מלבד צבעים, גופנים ושפה, שימוש עקבי באלמנטים עיצוביים כגון אייקונים ואלמנטים גרפיים יכול לחזק עוד יותר את הכרת המותג. רמזים ויזואליים הם סימנים שמעוררים באופן מידי את הקשר של הקהל עם המותג.
 
👈 יצירתיות ורעננות:
למרות שעקביות היא חשובה מאוד, זה חיוני באותה מידה להחדיר יצירתיות ורעננות לעיצוב הפוסטים. יצירתיות יכולה לבוא לידי ביטוי באמצעות ויזואליות מרתקת, קופירייטינג חכם או אלמנטים עיצוביים בלתי צפויים תוך שמירה על העקביות הבסיסית של שפת המותג.
 

👈 קשר רגשי וסיפור:
ואם נחזור שוב למילים, אנחנו צריכים לזכור שבני אדם הם יצורים רגשיים, ולשפת המותג שלנו יש את הכוח לנצל את הרגשות האלה. על ידי שימוש בטכניקות סיפור, מותגים יכולים ליצור נרטיבים שמושכים את הקהל שלהם ברמה עמוקה יותר. סיפור מותג מרתק (אם יש כזה, כמובן), שנמצא בכל דרכי התקשורת, יכול לטפח תחושת נאמנות, אמון וערכים משותפים.

 

נראה לי שכבר הבנתם את הכוונה. הרי אין אחד שלא מזהה את העיצובים של קוקה קולה.
המלצה שלי, אם אין לכם עדיין שפת מותג, תבנו לכם שפה עיצובית בקנבה ותדאגו לשמור על שפה אחידה בכל הפוסטים שלכם.

 

כאן תוכלו לקרוא איך לכתוב דף אודות אפקטיבי כחלק משפת המותג שלכם

וכמו תמיד אני מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *