8 דרכים לקידום עסקים באמצעות שיווק דיגיטלי

-

לפני עידן האינטרנט והרשתות החברתיות היו לעסקים הקטנים מספר דרכים בודדות לשיווק העסק שלהם במחירים סבירים/זולים. האמצעים היו לרוב הדפסת פליירים או מתן חסות לאירועים מקומיים קטנים. בעידן של היום, אנחנו רואים שהאפשרויות רחבות יותר, רק צריך לדעת איפה נמצא קהל היעד שלנו ולאיזו פלטפורמה אנחנו מתחברים  

לפניכם 8 דרכים לקדם את העסק שלך בקלות וביעילות וללא השקעה גדולה:

שימוש בגוגל לעסק שלי (Google my business)
כל עסק שרוצה להגדיל את הנראות שלו ושימצאו אותו באינטרנט צריך ליצור דף של ‘Google לעסק שלי’. מדובר בדף עסקי חינמי שמאפשר למחפשים (חיפוש מבוסס מקום) למצוא עסקים בקרבתם.
על פי מחקר שנערך על ידיThink with Google  נמצא ש 75% מהאנשים שמוצאים מידע מקומי ומועיל בתוצאות החיפוש נוטים יותר לבקר בבית העסק.
כל המידע על העסק שלכם נמצא שם ותוכלו להעלות לשם פוסטים וערך ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. אם יש לכם אתר, הרווחתם פעמיים, כי הוא מהווה מקור הפנייה מצוין אליו.
רוצים להגדיל את הסיכויים? תוכלו אפילו להוסיף קופון עם הצעה שתגרום לגולשים ליצור קשר.

נפלאות המדיה החברתית
המדיה החברתית היא כלי נהדר לחשיפה – אני אפילו חושבת שהיא הכרחית לכל עסק ושווה להשקיע בה מעט זמן לשיווק. ניתן לפרסם בה באופן אורגני או ממומן ולקיים בעזרתה ערוץ ישיר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.
חשוב להבהיר, לא כל אחד מתחבר לכל ערוצי המדיה, אבל אני בטוחה שתוכלו למצוא אחד או שניים אליהם אתם מתחברים: פייסבוק, אינסטגרם, ואטסאפ, לינקדאין, טוויטר, פינטרסט ועוד.
פה לדוגמה תוכלו למצוא 17 טיפים לשיווק בפייסבוק. 

הצטרפו לקהילות רלוונטיות
לכל נישה יש קהילות מקוונות שאתם יכולים להצטרף אליהם ולתת לקוראים שם תוכן בעל ערך ועניין. אבל זכרו, להצטרף לקהילה, להתייחס אליה כאל לוח מודעות ומידי פעם להעלות איזה פרסום וללכת, זה לא מה שיעשה את העבודה, אלא דווקא ההפך. תהיו פעילים, תתרמו מהידע שלכם ותבנו קשר עם הקהילה. העוקבים כבר יבינו שיש להם עסק עם אוטוריטה בתחום ויתחילו לעקוב אחריכם ובסופו של דבר גם לרכוש מכם. במקומות בהם אפשר וההקשר מתאים אל תשכחו לתייג את העסק שלכם. 

דרכים נוספות לשיווק דיגיטלי

בלוג – המקום לספר את הסיפור שלכם
בלוג משמש כדרך נהדרת ליצירת קשר עם הלקוחות שלכם ועוזר לעסק שלכם להוציא את שמו לאור באמצעות עוקבים. מעבר לזה שבלוג הוא נכס בבעלותכם הפרטית ואתם לא זקוקים שם לחסדיהם של אחרים כדוגמת פייסבוק, יוטיוב וכד’, הבלוג תורם למיתוג האישי שלכם ושל העסק שלכם. בנוסף, הוא מהווה דרך מצוינת לספר את הסיפור שלכם, להגיע לקהל רחב יותר והוא נהדר לאיסוף לידים.
חשוב לזכור שבלוג רדום שאינו מתוחזק, לא שווה כלום ולכן אני ממליצה להעלות פוסטים באופן קבוע.  
 
סרטונים ביוטיוב
ערוץ יוטיוב מספק דרך חינמית להפצת סרטוני קידום מכירות יצירתיים, אבל על מנת להצליח עליכם להעלות סרטוני תוכן שקהל היעד שלכם ירצה לצפות בהם ושיהיו רלוונטיים לעסק שלכם.  

SEO – קידום אתרים אורגני
כולם רוצים שהאתר שלו ידורג בראש גוגל ועם קצת מאמץ והתמקדות, יש לכם הזדמנות משמעותית להגדיל את הנראות של העסק באמצעות קידום אורגני.
תנועה אורגנית לאתר תלויה בשימושיות האתר. אם האתר שלכם יענה על שאלות הלקוח הפוטנציאלי שלכם ויספק לו את הפתרונות לבעיותיו, תתחילו למשוך תשומת לב. ככל שיותר אנשים יכנסו לאתר שלכם כך הוא יתחיל להיות מדורג טוב יותר בגוגל. אם תוכלו להשיג קישורים נכנסים מאתרים אחרים, הדבר גם יעזור לאתר להגדיל את הדירוג.

אמנם רכישת תעבורה אורגנית היא חינמית מבחינה טכנית, אך יש צורך במאמץ בכדי לגרום לה לצמוח. זה יכול גם לקחת זמן, ולכן חשוב להתאזר בסבלנות. המשיכו ליצור תוכן כתוב וסרטוני וידיאו שתוכלו לשתף באמצעות המדיה החברתית, ועם הזמן תראו את השינוי.
לא כדאי לזלזל באופטימיזציה למנועי החיפוש. חפשו מדריך מקוון בנושא SEO או השקיעו באיש מקצוע וודאו שהאתר שלכם מותאם לביצועים במנועי חיפוש.

דיוור באמצעות רשימת תפוצה
שיווק באמצעות דיוור הוא ערוץ אפקטיבי, על אף שיש בו ירידה, מאחר והקהל שנרשם לקבלת הניוזלטר שלכם הוא קהל מדויק שמעונין לצרוך את התוכן שלכם. מדובר בשיווק אפקטיבי במיוחד כשהוא נכלל כחלק מאסטרטגיה רחבה יותר, דיוור כזה יכול לשמור על העסק שלכם בראש של הקונים הפוטנציאלים.
כאן תוכלו להוריד קובץ PDF ובו 9 דרכים מעולות להגדלת רשימת התפוצה שלכם, וכאן תוכלו להירשם לרשימת התפוצה שלי ולקבל מיילים עם הרבה ערך.

פודקאסט
עם העלייה בפופולריות של פודקאסטים בשנים האחרונות, תחשבו על ההזדמנות שלכם להתחבר לקהל הרלוונטי.

8 האפשרויות שכתבתי עליהן כאן יוכלו לעזור לכם למקסם את שיווק העסק שלכם. תחשבו על הלקוח האידיאלי שלכם ואיך הוא אוהב לצרוך את המדיה שלו, תמלאו את הצורך שלו ותנו לו ערך, אבל כמו בכל ההיבטים של ניהול עסק מצליח, תתאזרו בסבלנות ותמשיכו לנסות שיטות חדשות להצלחה בקידום העסק שלכם.
תזכרו, כל מאמץ שיווקי שתעשו יגדיל את המודעות לעסק שלכם.


איפה אתם משווקים את העסק שלכם? ספרו לי בתגובות

וכמו תמיד מזמינה אתכם לעמוד הפייסבוק שלי להשראה ולטיפים נוספים

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *